sábado, 4 de abril de 2015

InglêsII A - 5ª Semana

Inglês II A - 5ª Semana



Compreensão Oral: Hands-on-learning - "Let's listen"

Esta aula tem por objetivo explorar diferentes possibilidades de prática de listening por meio da utilização de diversas estratégias para o desenvolvimento da compreensão oral e possíveis complicações que alunos de línguas possuem para compreender o inglês nativo. Serão abordados aspectos essenciais de pronúncia da língua inglesa, como pares mínimos, contrações, palavras fracas e homofonia.




LISTENING

Esta atividade de portfólio está disponível no link: 

Obs: Não se esqueça de autorizar os “plug-ins” da página da internet. Caso contrário, você não conseguirá ouvir o áudio.

Listening comprehension requires not only vocabulary and grammar skills but analytical and cultural abilities.. 

1. Listen

a. Yes, I can. 

b. Of course not. 

c. Because I have to. 

d. I’d rather not.


2. Listen

a. I’m afraid not. 

b. Yes, they are very nice. 

c. No, thank you. 

d. I hope so. 



3. Listen

a. I bought it yesterday. 

b. As soon as I finish this note. 

c. It wasn’t expensive. 

d. I’d be happy to.


4. Listen

a. I feel OK. 

b. I think you are right. 

c. Yes, it was very funny. 

d. I have too much homework tonight



5. Listen

a. Until tomorrow. 

b. So long, see you tomorrow. 

c. I got here yesterday. 

d. Today is Wednesday.


6. Listen

a. I’ve been here for two hours. 

b. It usually takes about an hour. 

c. In about half an hour. 

d. This team started playing here last year. 



7. Listen

a. I’ve been here once before. 

b. We’ll be there in about ten minutes. 

c. We used to come here often 

d. It’s just the two of us. 



8. Listen

a. Yes, I know. 

b. Not yet. 

c. Please do. 

d. Most of the time.



9. Listen

a. I haven’t talked to her yet. 

b. She isn’t able to talk to you now. 

c. I’ll tell you what she said. 

d. I have to tell her now. 




10. Listen

a. Thank you for helping. 

b. Do you know where the bus stop is? 

c. I’m sorry, I don’t have time now. 

d. It doesn’t help me.

Nenhum comentário:

Postar um comentário