domingo, 7 de junho de 2015

Inglês IIB - 6ª Semana

Inglês IIB - 6ª Semana



Produção Escrita: Elaborando um Abstract Descritivo

Nesta videoaula, os alunos irão reconhecer e analisar a estrutura do gênero abstract descritivo em língua inglesa para a produção e publicação de futuros abstracts de pesquisa acadêmica.
Profª. Drª. Maria Aparecida Caltabiano






Atividade 1


Complete a tabela abaixo, conforme as informações dadas pela Profª. Drª. Maria Aparecida Caltabiano na videoaula 6 características tamanho função estrutura.


Características:  resumo usado em: relatórios, artigos, ensaios.

Tamanho: Geralmente curtos de 50 a 100 palavras.

Função: descrevem o projeto, ou trabalho, podendo conter ou não, julgamento ou avaliação.

Estrutura: Objetivo com foco no tema; argumentos com informações e ideias sobre o assunto; e possíveis soluções.

Atividade 2


Escolha a alternativa correta para cada trecho do abstract abaixo.

Poverty and environment: priorities for research and policy

T. Forsyth; M. Leach; I. Scoones

Fonte: http://agris.fao.org/agris-search/search.do?recordID=GB2013203519


Abstract:

Trecho 1


Objectives of this study are: (a) to provide an analytical overview of existing research and approaches adopted to address interlinkages between poverty and environment; (b) to identify gaps in understanding and potential conflicts between adopted approaches and priorities identified by research; and (c) to highlight policy and research priorities for future action by donors, development agencies, and policymakers in general.

Escolha a alternativa correta para o trecho 1:


a.  Arguments

b.  Possible solutions

c.  Objectives

d.  Contextualization


Trecho 2


The key argument of the report is to challenge the existing orthodox view that poverty and environmental degradation are inextricably linked, and are self enforcing. This orthodox view suggests that: a) poverty and environmental damage occur: in a ‘downward spiral’, in which it is assumed that the only way to avoid environmental degradation is to alleviate poverty; b) poor people are forced to degrade landscapes in response to population growth, economic
marginalization and existing environmental degradation; c) many poor people are able to adopt protective mechanisms through collective action which reduce the impacts of demographic, economic and environmental change; d) many current conceptions of environmental degradation are based on misinformed linkages of human activity on landscape change, andalso avoid many current pressing environmental problems which currently affect poor people.


Escolha a alternativa correta para o trecho 2:


a. Contextualization

b. Objectives

c. Possible solutions

d. Arguments

Nenhum comentário:

Postar um comentário