Inglês IIB - 6ª Semana
Produção Escrita: Elaborando um Abstract Descritivo
Nesta videoaula, os alunos irão reconhecer e analisar a estrutura do gênero abstract descritivo em língua inglesa para a produção e publicação de futuros abstracts de pesquisa acadêmica.
Profª. Drª. Maria Aparecida CaltabianoAtividade 1
Complete a tabela abaixo, conforme as informações dadas pela Profª. Drª. Maria Aparecida Caltabiano na videoaula 6 características tamanho função estrutura.
Características: resumo usado em: relatórios, artigos, ensaios.
Tamanho: Geralmente curtos de 50 a 100 palavras.
Função: descrevem o projeto, ou trabalho, podendo conter ou não, julgamento ou avaliação.
Estrutura: Objetivo com foco no tema; argumentos com informações e ideias sobre o assunto; e possíveis soluções.
Atividade 2
Escolha a alternativa correta para cada trecho do abstract abaixo.
Poverty and environment: priorities for research and policy
T. Forsyth; M. Leach; I. Scoones
Fonte: http://agris.fao.org/agris-search/search.do?recordID=GB2013203519
Abstract:
Trecho 1
Objectives of this study are: (a) to provide an analytical overview of existing research and approaches adopted to address interlinkages between poverty and environment; (b) to identify gaps in understanding and potential conflicts between adopted approaches and priorities identified by research; and (c) to highlight policy and research priorities for future action by donors, development agencies, and policymakers in general.
Escolha a alternativa correta para o trecho 1:
a. Arguments
b. Possible solutions
c. Objectives
d. Contextualization
Trecho 2
The key argument of the report is to challenge the existing orthodox view that poverty and environmental degradation are inextricably linked, and are self enforcing. This orthodox view suggests that: a) poverty and environmental damage occur: in a ‘downward spiral’, in which it is assumed that the only way to avoid environmental degradation is to alleviate poverty; b) poor people are forced to degrade landscapes in response to population growth, economic
marginalization and existing environmental degradation; c) many poor people are able to adopt protective mechanisms through collective action which reduce the impacts of demographic, economic and environmental change; d) many current conceptions of environmental degradation are based on misinformed linkages of human activity on landscape change, andalso avoid many current pressing environmental problems which currently affect poor people.
Escolha a alternativa correta para o trecho 2:
a. Contextualization
b. Objectives
c. Possible solutions
d. Arguments
Nenhum comentário:
Postar um comentário